19 Nov 2012

TEMAN :)

Teman ,
Ianya hadir membawa beribu erti .
adakalanya ,
dia menghiburkan . .
adakalanya ,
dia melukakan . .
Dalam hidup ini banyak perkara yang pasti ,
apa yang pasti , Mati itu makin dekat dengan kita  :)

Dalam cerita hidup aku , selain dari keluarga penting .
Kawan pun penting ,
ada kalanya kawan nie mampu
membantu waktu susah . .
Pada aku dalam Istilah berkawan nie ,
takda pembohongan , pembunuhan , dan selanjutnyaa .
Ingatlah korang ,
walau seteruk manapun kita bergaduh dengan kawan kita ,
jangan sesekali kita memburukkannya . .
Sebab kita juga pernah berkongsi
cerita buruk dan baik diri kita .
Apa yang hampir dengan kita ??
Mati !

Okay bila cakap pasal mati nie yang aku suka ,
even aku ni takde lah cukup ilmu agama didada ,
namu aku suka menasihati orang tentang kematian dan mengingatkan diri tentang 
kematian ,..
Mati itu hampir dengan kita ,
Islam mengajar kita untuk berbuat baik dengan siapapun :)
so kalau kita buat baik dengan kawan sendiri tak salahkan ,

Selagi kita masih hidup nie ,
berbaktilah kepada keluarga selagi boleh .
utamakan keluarga ,
biarkan kawan no2 ,
kadang-II kawan nie boleh disamakan dengan keluarga ..
iyelah biasanya dia ada waktu kita susah :)

, Buat Baik Berpada-pada ' Buat Jahat Jangan SELALU . . heheehe . .
okaylah goodnight . maaf


Tengs for reading ; Fatt Syaff

Fatt Syaff Blogger , Welcome Sweet Heart (: