18 Apr 2014

Hilangnya ,.....

Bismilahhirrahmannirrahim .


"Aku selalu mendoakanmu agar kau bahagia ,
bersama dirinya Selamanya ."

"Mengapa mudahnya hatimu mendua ,
Kulapangkan dada walau aku terluka .
Semoga bahagia bersama dirinya ,
kerna kau teah memilih dia"

"Betapa sakitnya apa yang kurasa ,
Tuhan kuatkan lah hatiku yang terluka .
Semoga ku bisa ntuk melupakannya ,
kerna ku masih mencintainya"

Nampaknya sekarang masing masing dah mula belajar meneruskan kehidupan baru , terutamanya AKU . Kembali hidup sepi . Ingat senang ke nak mula hidup baru ? Hampir shidup dengan dia , hampi 4bulan menetap bersama sebumbung . Ingat semudah tu ke nak lupakan semuanya ? Setahun , mungkin ada yang cakap pendek je tempoh tu . Kalau dah duduk sebumbung tak ke tempoh yang panjang ? banyak sangat kenangan . Nasihat orang untuk aku ialah , belajar hidup baru , kalau ada jodoh tak kemana . Iya betul kalau jodoh tak ke mana , tapi peritnya nak hadapi perpisahan hanya diri sendiri & Allah saja yang tahu .

Berat betul dugaan kali ni . Mungkin ini bukan kali pertama aku dihadapkan dengan ujian perpisahan . tapi inilah kali pertama aku merasa perpisah paling perit . 
Hilangnya jejaka yang aku sentiasa harapkan dalam hidup ,
jejaka yang sering aku sebutkan dalam doa ,
jejaka yang pernah pulihkan luka lama ,
&
jejaka yang aku harapkan bakal menjadi Imam buat aku & anak anak satu hari nanti .

Tapi , aku terima & aku anggap ini semua ketentuan Allah .

"Hafiz , sedarlah bahawa dirimu ramai yang menanti . Ingat aku pernah cakap ?
'Mungkin aku bukan yang pertama bagi kau , tapi aku harap kau  yang terakhir bagi aku'
Aku nak kau ingat sampai bila bila . Anggap saja kita takda jodoh & ini bukan salah siapa siapa .
Perjalanan kita masih panjang & aku harap akan ada berita gembira yang menanti kita dimasa hadapan .


-Assalamualaikum . Fyy ,,,,,

Tengs for reading ; Fatt Syaff

Fatt Syaff Blogger , Welcome Sweet Heart (: